واژگونی خودرو در مه‌ولات یک کشته و یک مصدوم در پی داشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد سه دستگاه خودرو حادثه آفرید| نجات راننده محبوس در پراید توسط آتش‌نشانان حریق مغازه در خیابان عیدگاه اطفا شد (۱۲ اردیبهشت)+عکس انحراف مینی بوس در تبریز هشت مصدوم برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله افراد ناشناس به پزشکان در کرخه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جاعلان اسناد دولتی در غرب تهران دستگیر شدند (۱۲ اردیبهشت) راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) از دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی تا عروسی‌هایی که عزا می‌شود تاثیر منفی میکروپلاستیک‌ها بر تغییرهورمون و جنسیت جنین مهر و موم کارگاه تولید موادشوینده تقلبی در مشهد (۱۲ اردیبهشت) ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو زلزله ۴.۶ ریشتری سیرچ کرمان را لرزاند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم! اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند
سرخط خبرها

باند بزرگ قاچاق خودرو در خراسان رضوی متلاشی شد

  • کد خبر: ۱۹۷۵۵۲
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
باند بزرگ قاچاق خودرو در خراسان رضوی متلاشی شد
دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: باند بزرگ قاچاق خودرو خارجی در استان شناسایی و متلاشی شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حسین دشتبان روز پنجشنبه افزود: این باند خودرو‌های خارجی را با پلاک موقت وارد و با ایجاد شبکه و آلوده کردن عوامل موثر در یک سری از دستگاه‌ها برای خودرو‌های یاد شده پلاک ملی صادر می‌کرد.

وی ادامه داد:دستگاه‌های ضابط در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز با شناسایی ۱۱ خودرو به ارزش بیش از هزار میلیارد ریال و توقیف آن‌ها برای عوامل موثر در ارتکاب این جرم به اتهام قاچاق سازمان یافته خودرو در مراجع قضایی و رسیدگی کننده، پرونده تشکیل دادند.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی همچنین از تصمیم این کمیسیون مبنی بر برخورد قاطع با موتور‌های سنگین قاچاق دارای بیش از ۲۵۰ سی‌سی سوخت خبر داد.

دشتبان افزود: موتور سیکلت‌های سنگین دارای بیش از ۲۵۰ سی سی سوخت که بر اساس دستورالعمل‌های صادره اسناد مثبته گمرکی نداشته باشند به عنوان قاچاق تلقی شده و حق تردد در مسیر‌های درون و برون شهری را ندارند.

وی ادامه داد: روز گذشته در نشست این کمیسیون که نمایندگان همه دستگاه‌های عضو اعم از اجرایی، امنیتی، نظامی، انتظامی و قضایی حضور داشتند مصوب شد که دستگاه‌های ضابط و کاشف از امروز با دارندگان این موتور سیکلت‌ها برخورد قاطعی در پیش گیرند و بدون هیچ مماشاتی آن‌ها را کشف و ضبط کنند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی با اشاره به استفاده ورزشی از این موتور‌ها گفت: اگر این وسیله برای ورزش استفاده شود، تنها حق استفاده در پیست‌های ورزشی مورد تایید مراجع امنیتی را دارد و برای انتقال تا پیست باید تابع اصولی باشند و با یدک کش تا پیست حمل شوند نه این که در داخل شهر جولان دهند.

دشتبان افزود: وزارت ورزش و جوانان بخشنامه‌ای برای وارد کردن موتور‌های سنگین برای افرادی که در سطح قهرمانی این ورزش را دنبال می‌کنند دارد، اما استفاده از این موتور‌ها فقط باید در پیست و به منظور ورزش موتورسواری باشد، ولی گزارش‌هایی رسیده از استفاده خارج از ضوابط از این موتورسیکلت‌ها و تردد بدون مجوز در سطح شهر‌ها و مسیر‌های استان و ایجاد آسیب‌های اجتماعی به نام ورزش حکایت دارد.

وی اضافه کرد: در این نشست مقرر شد که اداره کل ورزش و جوانان استان، فهرست مشخصی از ورزشکاران رشته موتورسواری را تهیه و به روزرسانی کند و به کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تحویل دهد تا از این طریق مشخص شود با چه افرادی مواجه هستیم و با مدیریت و برنامه ریزی دقیق و تعریف ضوابط مشخص از هرگونه سوءاستفاده در این زمینه پیشگیری شود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: پلیس راهور هم مکلف شده است در هر نقطه از جاده‌های استان چه در داخل شهر چه در مسیر‌های خارج از شهر و هر مکانی که موتورسیکلت‌های سنگین را مشاهده کرد آن‌ها را توقیف و ضبط کند و پس از تشکیل پرونده به مراجع رسیدگی کننده ارجاع دهد تا با مالکان آن‌ها مطابق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز رفتار شود.

دشتبان با اظهار نگرانی از افزایش تردد این موتور‌ها در داخل شهر و به ویژه در ایام پایانی هفته، از آسیب‌های مالی و اخلاقی استفاده از آن‌ها خبر داد و افزود: این موتور‌ها در داخل کشور امکان خرید و فروش رسمی ندارند.

منبع: ایرنا 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->